Autorzy
Katarzyna Gala – redaktor merytoryczna Horyzontów Anglistyki
Wieloletnia nauczycielka i lektorka języka angielskiego w państwowych przedszkolach, państwowej szkole podstawowej i szkołach językowych. Obecnie pracuje jako nauczycielka języka angielskiego w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym im. Armii Krajowej w Łodzi oraz współpracuje ze szkołami językowymi i z ośrodkami szkoleniowymi w charakterze metodyka. Trenerka wydawnictwa Macmillan, egzaminatorka i weryfikatorka Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, tutorka, etnolożka, psycholożka, praktyczka Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, programu „Dam Radę!” i „Jestem z Ciebie Dumny!”. Trenerka Treningu Umiejętności Społecznych.
Katarzyna Komarnicka
Nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Marii Skłodowskiej-Curie we Włodzieninie (województwo opolskie). Entuzjastka nauczania przez mądrą zabawę. Fanka metod, które aktywizują każdego ucznia do działania. Przepisami na udane zajęcia dzieli się na swoim blogu. Od kilku lat współpracuje z wydawnictwem Macmillan. Instruktorka turystyki rowerowej. Prywatnie mama dwójki pociech.
Barbara Skrok
Anglistka, absolwentka Akademii Metodyka PASE. W zawodzie nauczyciela od 1981 r. Przygotowuje młodzież do egzaminów Cambridge oraz pomaga uczniom dyslektycznym i towarzyszy im w pokonywaniu trudności w nauce języka angielskiego. Jest uczestnikiem i wykładowcą licznych konferencji i szkoleń w zakresie dysleksji rozwojowej, nauczania polisensorycznego, edukacji włączającej. Autorka książki Jak dyslektyka uczyć języka (obcego) oraz licznych artykułów dotyczących pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Ewa Ostarek
Doświadczony trener języka angielskiego. Autorka wielu artykułów w prasie branżowej. Prowadzi nie tylko indywidualne sesje językowe online, konsultacje z elementami neurodydaktyki, NLP i coachingu, ale także stacjonarne szkolenia oraz warsztaty dla kobiet. Angielski to jej pasja, którą dzieli się za pośrednictwem strony: www.ewaostarek.pl
Katarzyna Dembska
Nauczycielka języka angielskiego i filozofii. Ma doświadczenie we wszystkich typach szkół. Od 2005 r. pracuje w ZS nr 2 im. Przyjaźni Polsko-Norweskiej w Ostrzeszowie. Uczestniczyła w szkoleniach metodycznych w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Francji. Entuzjastka metody CLIL oraz nauki przez ruch. Jej pasją jest pisarstwo. Jak dotychczas wydała dziesięć powieści i bajek dla dzieci i młodzieży (m.in. Mariolka – zwariowana powieść dla nastolatków w czterech tomach, Babcia w koronie i in.) oraz jedną pozycję dla dorosłych pt. Spowiedź kochanki. Na Facebooku prowadzi fanpage: „Czerwony Czajnik”, „Angloclub by Kate” oraz „Naturalnie Katja Dembska”. Weganka i zielona aktywistka.
Paulina Dalka
Lektorka-praktyk, współtwórczyni projektu edukacyjnego Material Girls, wspierającego w rozwoju nauczycieli języków obcych, twórczyni materiałów edukacyjnych oraz prowadząca zajęcia z języka angielskiego dla studentów Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie.
Barbara Bednarczyk
Założycielka eko bloga BB’s playground. Uczy angielskiego stacjonarnie i online. Prowadzi warsztaty językowe dla dzieci oraz organizuje szkolenia i webinaria dla nauczycieli. Tworzy materiały dydaktyczne oraz udziela porad metodycznych z zakresu nauczania języka angielskiego dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych.
Aleksandra Szudy-Sojak
Ma doświadczenie nauczania języka angielskiego w różnych grupach wiekowych. Nieustannie poszukuje i testuje wielorakie metody pracy, a swoimi spostrzeżeniami i sprawdzonymi pomysłami na lekcje chętnie się dzieli, również w publikacjach na łamach czasopism metodycznych.
Weronika Bilińska
Lektorka języka angielskiego z zainteresowaniem w nowinkach technicznych związanych z prowadzeniem lekcji online. Swoim podopiecznym pomaga poprawiać kompetencje językowe oraz pokazuje jak uczyć się efektywnie – fascynują ją zagadnienia związane z pracą naszego mózgu i jego umiejętnością zapamiętywania. Prowadzi profil na Instagramie poświęcony nauce języka angielskiego: https://www.instagram.com/powerenglish_wb/
Jacek Łagun
Doktor nauk humanistycznych (autor pracy interdyscyplinarnej na temat postrzegania tematów tabu przez młodych ludzi), obecnie pracownik naukowy Katedry Filologii Angielskiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Zainteresowania: psychologia pozytywna, dynamika grupy, teorie grzeczności i niegrzeczności. Nauczyciel, egzaminator i egzaminator Cambridge, trener w duecie Xero Brothers.
Mariusz Jaśkiewicz
Lektor języka angielskiego w Szkole Języków Obcych LIVE w Łodzi. Niepoprawny entuzjasta nauczania, raczkujący bloger i metodyk wannabe. Ciągle na ścieżce rozwoju z marzeniem zostania great teacherem. Fan kina klasy B i popcornu.
Anna Życka
Uwielbia przekazywać swoją wiedzę, dzielić się doświadczeniem. Swoją uwagę koncentruje na grupie, procesie grupowym i działaniach nauczyciela – trenera. Jest współtwórczynią szkoły językowej w centrum Łodzi – EXPERTSCHOOL. Autorka podręcznika dla szkół ponadpodstawowych pt. #trends oraz materiałów dydaktycznych wydawnictwa Nowa Era.
Anna Warszyńska
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Tamżepodyplomowo studiowała dziennikarstwo oraz filozofię, a na McGill University w Montrealu – Creative Writing. Autorka innowacji pedagogicznej „Mass Media in English-Speaking Countries”. Uwielbia pracować metodą projektu ze swoimi uczniami.
Katarzyna Skolimowska-Michalak
Nauczycielka języka angielskiego w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Węgrowie, absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Gdańskim i historii sztuki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, egzaminatorka OKE, właścicielka i lektorka szkoły językowej Step By Step w Węgrowie.
Iwona Poziomek
Nauczycielka języka angielskiego w Liceum Ogólnokształcącym im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Staszowie. W 2011 roku ukończyła studia magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym na kierunku filologia angielska. W zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej jej najmocniejszą stroną jest działalność innowacyjna w zakresie wdrażania nowatorskich metod nauczania, tworzenia autorskich programów i innowacji oraz lekcji otwartych. Wiedzę poszerza biorąc udział w wielu szkoleniach. Chętnie dzieli się nowymi pomysłami z początkującymi nauczycielami języka angielskiego.