Dołącz do czytelników
Brak wyników

Artykuł sponsorowany

7 listopada 2018

Misja Certyfikat
Cztery pososby na naukę słówek do testu z angielskiego IELTS

Twoi uczniowie wyjeżdżają na studia lub do pracy za granicę. Postępują zgodnie z planem. Kolejno wykreślają z niego zadania; wybór centrum egzaminacyjnego – zrobione, data i rodzaj testu – ustalony, sposób nauki – wybrany. Przygotowania bywają żmudne, a nauka słówek wielu osobom kojarzy się z nudnym zakuwaniem z listy. Pokaż im, że to może być przyjemne!

#1 Niech smartphone będzie naprawdę smart

Wielu uczniów nie rozstaje się ze swoim telefonem. Chętnie sięgają po niego jadąc autobusem, lub czekając na kolejne zajęcia na uczelni. Doradź im, żeby wykorzystali ten czas na naukę. Istnieje wiele aplikacji, dzięki którym opanują nowe słownictwo na przykład IELTS WordPower. A może chcieliby tworzyć własne fiszki, rozejrzyjcie się razem za takim narzędziem.

#2 Skojarzenia na mapie

Ta metoda jest bardzo skuteczna i popularna. Może spróbujecie razem? Weźcie duży arkusz papieru, wyznaczcie jego środek. Napiszcie w nim słowo, dodajcie rozgałęzienia, na których końcu umieścicie skojarzenia, dopełnienia, związki frazeologiczne. Twoi uczniowie lubią rysować? Świetnie! Dodajcie rysunki, sięgnijcie po kolorowe długopisy, flamastry czy zakreślacze. Zwróć uwagę, że najskuteczniejsze są pierwsze skojarzenia. Nie przejmujcie się, gdy są one absurdalne. Mapa musi być czytelna przede wszystkim dla osoby, która z niej korzysta.

#3 Piszcie krótkie historyjki

Twoi uczniowie mają poczucie humoru, wyobraźnię, a kreatywność to ich drugie imię? Wybierzcie konkretną liczbę słówek, na przykład 10 i napiszcie krótką historyjkę. W waszej opowieści nie możecie pominąć żadnego z nich. Może być surrealistyczna, absurdalna, zabawna lub smutna… W tym szaleństwie jest metoda na szybkie opanowanie nowego słownictwa.

#4 Shortlista jest lepsza od listy

Niektórzy mawiają, że małe jest piękne. Warto się tym stwierdzeniem kierować tworząc listy do dziennej nauki słówek. Nie powinno się na niej znajdować więcej niż 10 pozycji. Stwórzcie własne fiszki albo zanotujcie je w podręcznym notesie. Ważne jest, żeby przy każdym słowie umieszczać stworzony przez siebie kontekst lub definicję, to bardzo ułatwia zapamiętywanie. Gdy uczniowie nie są ich pewni, zachęć ich do sięgnięcia po słownik angielsko-angielski.

IELTS?

IELTS (International English Language Testing System) to międzynarodowy test z angielskiego, który określa poziom znajomości języka zdającego w czterech obszarach – czytaniu ze zrozumieniem, rozumieniu ze słuchu, mówieniu i pisaniu. Nie zawiera on oddzielnej części gramatyczno-leksykalnej, ponieważ sprawdza praktyczne umiejętności językowe, które są przecież kluczowe w życiu, nie tylko za granicą.

W zeszłym roku do egzaminu przystąpiły trzy miliony zdających z całego świata. Ci, którzy starali się o przyjęcie na studia, wybrali wariant Academic, ci, którzy ubiegali się o pracę, zdecydowali się na wariant General Training. Zdobyte przez nich certyfikaty są uznawane przez ponad 10 tysięcy instytucji – uniwersytety, międzynarodowe korporacje i służby emigracyjne.

W Polsce sesje testu IELTS organizuje British Council. Odbywają się one dwa razy w miesiącu w centrach egzaminacyjnych w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach, Lublinie, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu i Rzeszowie.

Więcej informacji o egzaminie, dostępnych terminach i materiałach przygotowawczych znajduje się na stronach internetowych: www.britishcouncil.pl/egzaminy/ielts oraz www.takeielts.britishcouncil.org.

Przypisy