Eeeee? – tak właśnie można zareagować, kiedy po raz pierwszy usłyszymy o zabawach online, do tej pory tradycyjnie przeprowadzanych na miejscu w szkołach. Karnawał, Wielkanoc, Walentynki, Dzień Dziecka… Wszystko dzisiaj przechodzi w tryb „e” i wbrew pierwszemu odruchowi niepewności, nasze pozalekcyjne zabawy też można zorganizować online. Jak?
Eeeee? – tak właśnie można zareagować, kiedy po raz pierwszy usłyszymy o zabawach online, do tej pory tradycyjnie przeprowadzanych na miejscu w szkołach. Karnawał, Wielkanoc, Walentynki, Dzień Dziecka… Wszystko dzisiaj przechodzi w tryb „e” i wbrew pierwszemu odruchowi niepewności, nasze pozalekcyjne zabawy też można zorganizować online. Jak?
POLECAMY
Zacznijmy od czasu
Przede wszystkim powinniśmy się zastanowić, ile czasu nasi uczniowie mogą efektywnie i radośnie spędzić na zabawie. Oczywiście sprawa jest dość indywidualna, ale możemy założyć, że dzieci w wieku 7–12 lat, w zależności od programu, mogą bawić się z nami nawet 90 czy 120 minut. Młodsi uczniowie powinni dać radę skorzystać z warsztatów i zabaw trwających około 60 minut. Uczniowie starsi niż 12 lat raczej nie wezmą udziału w przygotowanym przez nas evencie, chyba że przekonamy ich czymś naprawdę wyjątkowym. Czas przeznaczony na dodatkowe aktywności przed komputerem, jak i to, o której zorganizujemy zabawę ma także kluczowe znaczenie dla rodziców. Jeśli faktycznie chcemy zapełnić nasze warsztaty dużą liczbą dzieci, powinniśmy je zorganizować w takich dniach i godzinach, kiedy rodzice będą mogli odpocząć i swobodnie zająć się swoimi sprawami albo – w przypadku młodszych dzieci – wziąć udział razem z nimi w planowanej przez nas imprezie.
Angielski w trakcie
Nic na siłę. Jeśli tematyka warsztatów czy zabawy, którą zaplanowaliśmy nie wymaga użycia języka angielskiego albo będzie go tam bardzo trudno umieścić, lepiej zrezygnować z tego komponentu edukacyjnego. Z uwagi na to, że w dzisiejszych czasach kontakt z rówieśnikami i tak jest mocno utrudniony, to spotkanie się kolegami i koleżankami z klasy poza domową szkolną ławką już samo w sobie będzie dostatecznie pożyteczne. Jeśli jednak możemy, wplećmy język angielski od czasu do czasu – czy to poprzez jakąś krzyżówkę wysłaną do uczestników wcześniej, zadanie wyświetlone na ekranie, pracę w breakout roomach nad jakimś mini projektem, czy grę w kahoota z pytaniami po angielsku.
Sprzęt
Nasi uczniowie wcale nie potrzebują go więcej niż zazwyczaj. Z rzeczy elektronicznych wystarczy to, co przy łączeniu się na zdalne zajęcia.
Plan zabaw
Przy tworzeniu planu zabaw zawsze powinniśmy wziąć pod uwagę kilka istotnych rzeczy: dynamikę zmian aktywności; rzeczy, które m...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Horyzonty Anglistyki"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!