Zorganizujmy lekcję, podczas której wywołamy u uczniów pozytywne emocje – będą bardziej aktywni, na dodatek szybciej i efektywniej przyswoją nowe treści. A może wprowadzić elementy zabawy do nauki, wraz z którymi na salony wkroczą umiejętności kluczowe i kompetencje przyszłości, które „wyrabiamy” w uczniach poprzez oddanie im autonomii i słuchanie ich potrzeb? Panie i Panowie! Wprowadźmy gry planszowe na nasze zajęcia językowe!
Warto wspomnieć o dwóch popularnych ostatnio określeniach, które na dobre rozgościły się w edukacji. Są nimi Game Based Learning (GBL) oraz Edutainment. GBL to edukacja w oparciu o gry, wykorzystanie i projektowanie gier na zajęciach lekcyjnych w celu zwiększenia zaangażowania uczniów oraz lepszego i głębszego przyswojenia nowej wiedzy. Natomiast Edutainment (education + entertainment) to połączenie rozrywki i zabawy z edukacją (motto: „uczyć, bawiąc” z naciskiem na kolejność słów). Są to działania, których celem jest przede wszystkim edukacja, zaś forma rozrywki jest wyłącznie sposobem uatrakcyjnienia lub ukrycia przekazu o charakterze edukacyjnym. Obydwa trendy są ukierunkowane na podnoszenie kompetencji i wiedzy w nowatorski i efektywny sposób.
Jeśli chcesz:
POLECAMY
- wprowadzić efektywną współpracę i komunikację w zespole uczniowskim,
- „postawić” na samodzielne podejmowanie decyzji, interakcji i przetwarzania informacji,
- wzmocnić kreatywne i krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów oraz umiejętność podejmowania inicjatywy,
- zaprzyjaźnić się z metodą projektu,
- skutecznie powtórzyć materiał,
to koniecznie zaproponuj uczniom zaprojektowanie gry planszowej na zajęciach! Ważne, aby gra była przemyślana i posiadała konkretny cel (np. powtórzenie słownictwa z danego rozdziału, usystematyzowanie czasu przeszłego czy przećwiczenie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Horyzonty Anglistyki"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!