Dołącz do czytelników
Brak wyników

Gry i zabawy polisensoryczne

Artykuły z czasopisma | 6 sierpnia 2019 | NR 12
52

W jednym z pierwszych numerów „Horyzontów Anglistyki” podawałam przykłady gier i zabaw polisensorycznych, zachęcając czytelników do czynnego wykorzystywania ich podczas zajęć. Nadal podtrzymuję swoje stanowisko, a w dzisiejszym artykule zaprezentuję kilka nowych przykładów gier i zabaw, licząc na to, że również przydadzą się Wam w pracy z uczniami – tymi małymi i nieco starszymi.

People Machine 

Podziel uczniów na czteroosobowe lub pięcioosobowe zespoły i przydziel im jedną maszynę, którą muszą wykonać ze swoich ciał, np. odkurzacz czy mikser. Uczniowie muszą dogadać się ze sobą, kto jaką rolę pełni, czyli kto jest jakim trybikiem, a następnie zaprezentować swoją maszynę innym grupom – ich zadaniem jest podać angielską nazwę sprzętu. Wszyscy uczniowie są zaangażowani w budowę. Grupom bardziej zaawansowanym leksykalnie i gramatycznie można zaproponować skonstruowanie nieistniejącej maszyny, czyli zabawę w wynalazców i konstruktorów. Oponenci podają, do czego ich zdaniem może służyć ta maszyna i jak można ją nazwać. 

Sentence Game 

Przed zajęciami przygotowuj zdanie (tyle słów ilu jest uczestników zabawy), np. dla 10-osobowej grupy może to być zdanie: I drink coffee in the morning and I love it. Każde słowo z tego zdania zapisz na osobnej kartce i wręcz kartki uczniom, prosząc, aby nie pokazywali zawartości pozostałym uczestnikom zabawy. Na Twój znak uczniowie wstają i próbują ułożyć ze swoich słów zdanie, a następnie ustawiają się w odpowiedniej kolejności i każdy czyta swoje słowo z kartki.

Board Game 

Wybierz jedną osobę z grupy, ustaw ją tyłem do tablicy i zapisz na niej zdanie, np. I’m afraid of spiders. Pozostali uczestnicy zabawy, tak jak w kalamburach, pokazują zdanie, starając się zrobić to najlepiej, jak potrafią, aby pomóc osobie pod tablicą, by odgadła zapisane zdanie.

Sumo 

Połóż na podłodze duży karton i wybierz z grupy dwie osoby. Następnie ustaw je tyłem do siebie na krawędziach kartonu. Uczestnicy nie mogą się do siebie odwracać. Stań z boku na podłodze pomiędzy dwiema osobami i licz One, two, three! Na three podnieś kartę obrazkową, a osoby stojące na kartonie muszą nazwać to, co widzą na Twojej karcie angielskim słowem. Ta osoba, która odezwie się szybciej i poda prawidłową odpowiedź, robi krok wstecz, zbliżając się do przeciwnika. Kiedy uczestnicy zabawy dotkną się plecami, zaczyna się prawdziwa przepychanka. Uczestnicy ­próbują, niczym zawodnicy sumo, zepchnąć się z kartonowej maty.

Winter fight

Przygotuj kartki z losowo wybranymi słowami (mogą to być słowa również z jakiegoś działu) i zgnieć je w kulki. Rozdaj uczniom zgniecione kartki i na One, two, three! ogłoś bitwę śnieżną. Hasło Stop kończy bitwę i teraz zadaniem uczestników jest rozwinąć swoją kulkę i ułożyć zdanie z zapisanym na niej słowem, np. dress – My dress is blue.

Ostrich Game 

Wybierz dwójkę graczy, ustaw ich przodem do siebie, a na ich plecach przyczep spinaczem lub prz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Horyzonty Anglistyki"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy